Khamis, 4 Mac 2010

outing ikut gerak hati dan kaki melangkah....

.
ahad lepas.... aku sememangnye tak ada apa apa planning pada mulanya.... bila mengadap pc... then surfing... sambil sambil duk pikirkan apa nak dilakukan dihujung minggu.... dammed bosan plak duk umah kan.. time cuti cuti ni....:|

so ntah mcam mana tiba tiba aku dibuzz oleh CikLolly kita.... dan tanpa berfikir panjang.... oleh kerana maybe masing masing dalam mode kebosanan... akhirnya satu keputusan dibuat.... outing...


ya.. tapi ke mana.... so aku decide ajak ke eCurve... kebetulan ada event apa ntah... anjuran Belia Negara ke apa.... memandangkan tempat yang ingin dituju di damansara... so... CikLolly lahh yang pickup iols... huhuhuhu :P

so... sesampai ajhe kitorang di eCurve... terus menuju ke ruangan event.... rupa rupanya event mencari Bintang Creative dan Inovatif anjuran Belia dan Sukan Negara.... aku ke event ni pun sebab ingin menyaksikan band Pesawat perform secara akustik jer... hahah.. :)

so bila sudah layan mereka perform 3 buah lagu secara akustik... aku ngan CikLolly pun gi mencari tempat makan untuk lunch.... dan kitorang decide... Waroeng Penyet.... hemmm.... so selesai ajhe makan... tak tau apa plan.... seperti dikatakan.. hari tu kitorang just akan gerak ikut kaki melangkah dan gerak hati... wakakka...

so sambil sambil window shopping kat area curve tu... kitorang terus decide mau gerak keluar... memandangkan park kat area eCurve.. jadi kembali ke ruang event... dan kusangkakan dah settle... rupanya still ada... so singgahlahh jenguk jenguk...

selain nengok apa yang dorang lakukan.. sempat gak aku duk perhatikan geng Pesawat bersama menteri Belia dan Sukan diinterview.... hahha... kemudian bila dorang settle... sempat lahh aku duk berborak ngan dorang jap ialah lama gak aku tak berborak ngan dorang... actually dah lama aku tak turun event dorang... :P

so bila dah semua nak beredar.. aku ngan CikLolly meneruskan ajhe langkahan kami... tampa fikir panjang kitorang decide ke Shah Alam... katanya ada event astro... dan kebetulan so NoraJoey... katanya jadi crew untuk booth murai... so ingat nak jenguklah.. kot kot dia perform atas stage... dia kan artist YT....;)

tapi bila sampai... dan calling... rupa rupanya dia dah balik... boleh... ko memang CHOIII Nora... hangin jer aku... so tak tau nak buat apa.... finally dah kebetulan berada kat TheStore... last last aku duk shopping beli barang rumah... wakkaka... motif.. sampai ke ShahAlam nak beli barang rumah... :-?

selesai jer... blank sebentar... mula mula decide dah nak balik dah... tapi ntah macam mana lepas jer Tol Batu 3.... CikLolly ajak gi LowYat... aku no hal jer.. janji dia sanggup send back aku ke Sunway... jangan dia suruh aku naik komuter udah... motif aku nak pikul... barang umah bagai naik komuter... :-/

sesampai jer kat LowYat... kitorang duk pusing pusing mencari apa yang ingin dibeli... tak pasal pasal... aku beli earphone... bertujuan untuk digunakan di office.... so kini aku membuat kerja sambil melayan lagu lagu yang terdapat dalam playlist aku... huhuhu :)

settle ajhe membeli belah di LowYat... membeli belah ke... persoalannyer.... kitorang pun finally decide balik.... tu pun hampir hampir mau singgah kat PetalingStreet... nasib tak jadi.. wakkaka.... :P

so sebelum pulang ke rumah.... singgah dinner dulu.. kat mana.. kat Pokok Rehat Manusia Sihat..... selesai menikmati dinner CikLolly kita pun mendrop aku di hadapat area tempat aku tinggal.... heheh and dia pun cargon lahh pulang ke rumahnyer...

gitulahkan.... pada mulanye no idea nak ke mana.... memandangkan kitorang set... untuk mengikut ajhe ke mana kaki melangkah dan gerak hati untuk decide... jadi gitulahh... dari TheCurve.... to Shah Alam... then ke LowYat... and finally Sunway melepak di PokokRehat.... hahhahah....

itupun nasib hari ahad... kalau sabtu.. ada yang plan lunch di muar.... minum petang di bandar melaka.... dinner di umbai... wakakaka... kitorang ni bukan lehh caya sangat.... main ikut jer gerak hati dan kaki melangkah serta tangan mengarahkan hala tuju pemanduan kitorang... wakakka.... :P

so gitulahh... as usual... stayTuned.. for next entry.... B-)

TakSangkaYer.... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin