Rabu, 14 Oktober 2009

Majlis Kahwin di Ipoh Perak....

.
kembali continue citer... so pada keesokan harinya.. ketika itu hari sabtu... 26hbSept... ada satu majlis kahwin kat Dewan Bandaran Ipoh... kebetulan makcik sedara aku... punya anak angkat wedding... so kitorang 1family pun attend lahh majlis tu...

hemmm... kitorang mai.. around kul 1.30petang kalau tak silap... ialahh memang mai timing makan tengah hari... heheheh :P... setelah sampai parking kereta bagai... terus ke pintu masuk dewan... :)

sebelum masuk ke dewan... tu... kitorang terpaksa isi guestbook terlebih dahulu... motif.. :-?.. adakah sebab majlis ni diadakan di dewan bandaran yang kelihatan oldies... so ala ala tempat bersejarah gitu... :P.. hantam ajhe lahhh yang aku tahu abah aku yang isi guest book tu.... B-)

bila masuk... ya... dewan ni cukup besar ok... aku duk memerhati sekeliling... sah... memang tak ada seorang pun aku kenal... ;)) yang aku kenal just sedara ku jer... heheheh... :P

so kitorang pun cari port... bila dah dapat meja kosong... apa lagi.. makan lahh... menu not bad... siap ada cendol lagi sebagai pencuci mulut... :)

rupa rupanya time kitorang mai... pengantin dah makan beradap gitu... kat meja pengantin... so terlepas lahh melihat perarakan pengantin naik ke atas stage.... cuma apa yang aku dapat lihat ada persembahan slide show gambar gambar pengantin... /:)

then seperti biasalahh lepas ajhe pengantin selesai menikmati hidangan yang disediakan... sessi bergambar pun diadakan... xpecially gambar beramai ramai... so time ni... aku pun turut serta snap beberapa keping gambar.... :P

ni gambar pengantin bersama... family angkatnya... pengantin lelaki merupakan anak angkat PakCik & MakCik Sedaraku... so ni kira family sedaramaraku... yang mai dari Australia.... :)

ni lah dia 2 pakcik dan makcik aku... yang sebelah kiri tu lahh kira mak dan abah angkat pada pengantin lelaki... ni bukan anak angkat diambil ketika kecil... tapi kira pengantin lelaki ni berasal dari singapore.. dan berkerja kat sana... ntah macam mana lehh jumpa ngan makcik & pakcik aku... tup tup jadi anak angkat dorang... :)

ni plak... keluarga sebelah pengantin perempuan... sememangnya tiada kaitan pada diriku mahupun familyku... hehehhe.. ramai gak kan hulubalang hulubalang dan dayang dayang untuk majlis kahwin ni kan... heheheh.... sedondon ajhe semua..... :)

bila aku dah jemu snap snap gambar.. aku pun kembali duk kat port kitorang... duk pekena cendol yang disediakan... not bad.... aku lupalahh cendol pak apa nama cendol tu... tapi yang pasti bukan Cendol Leman Dawi.... :P

hemmm.. apakah yang abah aku baca tu.... :-?.. if tak silap... tu majalah JELITA keluaran bila tak sure... tapi rasanya bulan tu punyalahhh so mean bulan OKTOBER kot.... apa yang menarik dalam majalah tu.. sampai beria ayah aku baca... rupanya ada artikel pasal Makcik aku as DJ Stesen Radio yang menyiarkan lagu lagu melayu di Perth Australia...

well... aku lupa apa nama web stesen radio tu... jadi aku sajhe ajhe... try tanya pakcik google... tapi unexpected apa yang aku jumpa.... :-O... aku jumpa link ni... clik..

takSangka... aku jumpa citer pasal penulis tu yang duk ke sana menulis artikel tu.... memang tak sangka... so korang try lahh clik ke sana... ada cerita sedikit pasal radio melayu di perth... :)

so... bila semua dah settle.... kitorang pun beredar pulang... tapi Pakcik dan Makcik aku... tak follow lahh.. sebab tu majlis dorang... so.. kitorang just plan... jumpa esok harinya.. kebetulan mereka semua mahu ke rumah kitorang di Johor...

so... begitulahh... cerita.. mengenai wedding di Ipoh... so kat sini aku ingin mengambil kesempatan mengucapkan... SELAMAT PENGANTIN BARU buat... NUR AZLY JABBAR & NOORSYARIMAH NOORDIN.... diharap berkekalan hingga ke akhir hayat.... :)

so... nak tau apa cerita selepas itu... as usual.. stayTuned untuk next story..... hehehhe :P

TakSangkaYer... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin