Selasa, 27 Oktober 2009

Ke Tabung Haji Kelana Jaya....

.
kembali memblogkan diri... hemm... baru baru ni pada sabtu lepas... aku ngan parent aku.... turun kl... tujuan... utama turun kl.. sebab nak hantar sedara kitorang menunaikan fardhu haji this year... ala hantar kat Kelana Jaya jer...

pakcik sedara aku ni duk kat Jitra sana... so time dorang buat kenduri doa selamat parent aku tak dapat turun.. so plan jumpa kat kelana jaya ajhelahh... sampai KL around kul 2.... pickup anak buahku then cari hotel....

dapat hotel area kat chowkit sana... senang parent aku memang suka duk area sana... senang cari makan kekdahnya.... so checkin... bagai.. relax... kalau ikutkan planning.. pakcik aku akan sampai kat kelana jaya around kul5....

ku 4.30 kitorang gerak ke sana.. sampai sana calling calling rupanya masih di KLIA.... jadi apa lagi... lepak jap kat bazzar....


bazzar musim haji katanya... kebetulan dorang adakan ni berhadapan dengan komplek tabung haji kelana jaya.... jadi.. sementara menunggu pakcik ku sampai.. apa lagi.. lepak mengeTEH dulu.... :D

parent aku order... kebab.... dan mee goreng... anak buah aku laksa penang... aku plak... tu dia.... tiba tiba melihat karipap yang agak besar.... jadi... teringin nak makan... tanpa tanya apa isi dalam nyer.... finally.... :(

hambikkk ko.... korang rasa habis tak aku makan benda tu.... :-? settle ajhe makan... pusing pusing nengok apa ada jual kat bazzar tu... well.. seperti biasalahh jualan tudung.... jubah... majalah majalah.... dan pelbagai makanan ringan... tapi ada gak booth "CROCKS" hehehhe :P

kemudian rasa dah bosan kat situ.. masuk ke dalam komplek tabung haji.... tunggu pakcik aku kat situ.. kebetulan anak dia dah ada kat situ.... ramai juga yang ada kat situ.... meriah jer.... aku tak tau lahh berapa family ada kat situ... sunggu meriah... :)

tunggu punya tunggu akhirnya pakcikku ni sampai gak... dari KLIA... actually dorang akan mendaftar around kul 9.30mlm.... so bila sampai as usual lahh borak borak jap.... buat persiapan apa yang patut... nasihat menasihati ni urusan orang tua....

aku ngan anak buah aku duk lepak lepak... sambil jaga cucu pakcik aku.... hehehhe.... kalau ikutkan pangkat.... kira cucu aku gak budak tu... erkkkk....

sempat snap pakcik dan makcik duk makan sebelum mendaftar.... hemmm around kul 8.45mlm... dorang pun berangkat mendaftar... setelah salam menyalam bagai.... kitorang pun beredar.....

beredar pulang ke hotel... sebelum tu singgah makan kat area bawah hotel tu... dan aku plak buat planning lain... nak tau apa citer dan apa aku buat malam tu... so stayTuned... for next entry.... :P

jadi aku nak doakan agar pakcik dan makcikku akan selamat mengerjakan ibadah haji ini kelak.... didoakan agar selamat pergi dan pulang InsyaALLAH.... :)

TakSangkaYer... :-t
.

3 ulasan:

sukahati berkata...

macam sedap jer karipap tuh....inti cam telur campur2 :D...tapi yg pasti konpem tak habis la kan ko mkn

KeMatZ berkata...

nampak memang sedap... tapi anak tekakku tak leh menerima... erkkkk :(

Hudd Pique Lovato berkata...

sapa sapa la aku kalo singgah kelana jaya...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin