Selasa, 13 Oktober 2009

Flag Hill.....

.
kembali memblogkan diri... continue pasal vacation aku ke penang.... setelah disentilkan dengan citer PAPADOM... so aku kembali continue memblog pasal penang....

so lepas ajhe checkout hotel... kitorang gi sarapan dahulu... pusing pusing punya pusing... jumpa lahh one mamak ni... aku lupa nama mamak ni.. AL- apa ntah... lagipun malas nak ingat sebab service dia... nak haram... lembab... macam siput... siput pun laju aku rasa....


look anak buah aku ni... dengan menu breakfast dia... ayam goreng... :)... selepas settle.. sarapan... yang agak lama... kerana seperti aku kata menunggu :-w macam tunggu nasi baru nak ditanak... X( kitorang pun terus menuju ke BUKIT BENDERA...

:) last time aku ke sini... tak silap aku time tu tahun 1988... wow... lama kan... dan satu benda yang aku ingat... aku bergambar duduk atas abang aku tengah terbang ala ala superman... wakakka.. ;))..

but aku tak sure mana gambar tu... :-? try gak aku cari... kalau tak sure lehh tepek sama kat sini kan... hehehhe.... bila.. dah sampai kat situ... beli tiket... and waiting train..... I-) gak lahh menunggu.. maklumlahh... train lama....

bila train sudah tiba... so naik lahh ke atas.... aku pun tak berapa ingat... baru aku tahu rupanya... kat tengah tengah kena change gerabak.... heheheh... ;))

finally sampai gak kat atas.... B-)... so sampai snap snap gambar... nengok pemandangan Penang dari atas Bukit.... so kelihatan lahhh jambatan penang.. yang menyambungkan tanah besar ngan pulau....

kat atas pun... selain snap snap gambar... benda lain yang kitorang buat ialah....

dukk... layan taman burung..... tu pun sebab memenuhi kehendak... si kecik... yang beria nak masuk.... so ladenkan jer lahhh :)

selain tu... aktiviti membeli belah turut dijalankan... kat atas ni pun banyak gerai gerai... yang menjula pelbagai jenis baju baju... serta gift yang boleh dijadikan kenang kenangan....

bila... dah settle... ajhe.... semua... lama gak lahh kat atas.. tu... about 2hours lahh juga... so kitorang pun decide turun dah...

time turun... pun sama jer.... kena tunggu train... so.. bila train dah ada.. so turun lahhh... bila dah turun.... terus lahh kitorang gerak pulang ke Perak..... :)

so... berakhir sudah... vacation ke penang... so.. stayTuned for cerita selanjutnya.... plak.... :P

TakSangkaYer... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin