Isnin, 20 Julai 2009

XPDC ke Teluk Anson.....

.
hemm... occay continue memblogkan diri... kali ni aku nak citer pasal xpdc aku ke Teluk Anson.. erkk.. Teluk Anson??? apa ko merepek ni kematz...!! jap jap... hehhehe Teluk Intan... tapi ntah aku suka jer sebut Teluk Anson... wakakkaka...

xpdc ni menaiki sebuah kereta berwarna biru... dah bergerak limpas tol kota damansara tepat kul 11pagi... kami berempat.... si Hadek selaku owner kereta... Lolly dan Nano.... serta aku... heheheh... apa tujuan kitorang ke Teluk Anson...

hemm.. oklah tujuan kitorang ke sana... coz ada Jelajah Era... aku pun mula mula rasa malas nak ke sana.. tapi bila dorang ni beria ajak.. kebetulan plak aku tak ada apa nak dibuat sabtu tu... so ON ajhe lahh.. janji aku tak drive... wakakkaka....

setelah menempuh perjalanan yang lebih kurang... 2 jam setengah... dengan melalui kawasan kampung... follow belakang lori yang kalau ko jujur follow 5 hari aku rasa tak akan sampai occay.... so finally sampai gak... sampai sampai terus menuju ke Hotel ini... erkkk...

awat ada perhimpunan PKR tu... oppss... matilahh ada yang ingat kitorang ni mai gigih nak dengar ceramah bagai.... actually artist artist yang akan perform malam nanti duk sini... dan kitorang just mai nak jumpa one of kawan si Nano and si Hadek... si Ayu... bila dah jumpa Ayu ngan member dia... ajak lepak makan...

ya... duk lepak lunch kat sini... M Gulam Rasul.... apa yang menarik aku pun tak sure... tapi bak kata Hadek... ni lahh satu satu restoran yang top kat Teluk Anson ni... selain kedai H1N1 rebus mahupun H1N1 goreng.... erkkkkk so hantam aje lahh...

bila dah settle makan... lepak kat hotel sebentar... kemudian bila rasa bosan.. coz duk kat lobi hotel tu... team PKR semua ramai... so kitorang pun plan nak ke Italy.... jap... layan menara condong... wakakkaka...

so sempatlahh posse bagai... actually memang nak mai duk photoshoot kan pekan pekan kecil... hehehhe.. dan dan ajhe... so bila dah puas duk posse... sambil usha booth booth yang ada.... kat karnival Jelajah ERA ni... kitorang pun gerak balik semula ke hotel... and lepak kat OLD TOWN....

ya... take time untuk relax.... hehehehhe.... so lepak punya lepak... sambil time tu lahh nampak kelibat seperti... Cat Farish... Adib.. Irfan vocalist Seventeen... Andy Flopp Poppy duk lepak mengeTEH kat oldTOwn.... hehehhe..

so around kul 6ptg.. cargon... ke tempat konsert.... bila sampai.. sekali lagi buat photoshoot.... sampai kat lorong lorong gelap pun kitorang duk photoshoot...

dengan gaya... sesat di pekan Teluk Anson... dengan duk meronda kat pasar malam... kebetulan ada pasar malam di kawasan berhampiran... hehehhe....

so lepak kat tapak konsert.... cari port.... bila dapat port baik last last ko terpaksa cari port lain.. kenapa.. sebab konsert Jelajah Era ni... lebih kurang macam konsert JomHeboh... semua orang duduk... aku plak memang malas nak duduk bagai... last last ke tepi ajhe....

aroun kul 8 start lahh acara.. dengan team ERA duk bebel bebel melayan kerenah 10 penonton yang naik ke atas stage... ada 2 sessi... 5 kanak kanak bawah 12 tahun... dan 5 golongan dewasa... so layan kan aje... kemudian.. stage sunyi sepi lebih kurang 30minit... erkkk... motif.... sebelum kul 9... konsert dimulakan....

so antara yang perform malam tu...

Ajai
yang menyampaikan 2 buah lagu
dan berduet ngan Aliyah

Flopp Poppy
yang perform 3 buah lagu
ada satu lagu baru... Kasih Nafas Diri

The Fabulous Cats
pun perform 3 buah lagu
BawaKuTerbang, Lari, PapaJahat

Aliyah
dengan lagu JustDance+PokerFace
memang best.. Aliyah perform

Seventeen
band dari seberang
memang marvelous
perform 4 lagu kalau tak silap aku

Saiful Apek
dengan band nyer
ni pun menarik.. dan ramai yang hadir
nak nengok Saiful Apek perform.. wOw.!!

hemmm.... opss.. mesti korang pelik.. awat tak ada pic si Isma and Hafiz... bukannya dorang pun perform gak ke... ye... memang dorang perform... tapi serius gambar dorang perform aku tak ada... kerana apa.. kerana aku capture video... hehehhehe... nanti korang layan video diorang occay....

so bila dah selesai.... kitorang pun cargon... perjalanan masih jauh.. maklumlahh kitorang memang plan nak gi balik hari.. tak adanyer nak menginap bagai... so gerak lahh pulang... sebelum nak masuk Tol... singgah jap kat mamak yang berhampiran ngan simpang tol coz masing masing belum dinner....

tup tup nak tau apa benda yang unexpected... atau dengan ertikata lain... taksangka.... boleh plak bas Era ni singgah gak... amik ko.. so bila dorang pun lepak makan kat situ.. apalagi.. amik chance lahh duk snap snap gambar... hehehhe...

lepas semua selesai.. kitorang semua gerak sesama.... ngan bas Era pun gerak sama gak... so memang agak seronok gak lahh hari tu... dan rasa macam buat kerja giler ajhe gigih bagai masing masing.. wakkaka.... apa nak buat... ada masa terluang... so sambil jejalan nengok tempat orang.... apa salahnya berhiburkan.. wakakka...

so sampai KL around 3++ pagi gak lahh.. balik terus flat... hahaha.. so gitulahh kekdahnya citer xpdc ke Teluk Anson.... hahahha.. oklahh stayTuned for next story occay....

video video akan disharing nanti.... occay....

TakSangkaYe...
.

2 ulasan:

Adam Arjuna berkata...

gigih no kawan aku sorg ni..
utara selatan timur barat sampai sanggup meredah laut china selatan pon sanggup...

sejak dok kawan² ngn artis ni... ish..

kagum lak aku..

gambar2 ko ngn artis mesti lg byk dari gambar2 ko ngn aku kan.. kan.. kan...


ehhehe

KeMatZ berkata...

hahahaha...... mengisi masa lapang...

ye lahh nanti aku bukak satu topic.. kisah kisah lama... aku tepek gambar ngan ko... xpecially yang kat tugu negara tu....

hehehehe....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin