Selasa, 29 Jun 2010

Pudu Jail.......

.
sabtu lepas.... ntah apa mimpi tiba tiba EnAdam ajak aku photoshoot kat pudu jail... so aku tanpa banyak alasan just say ON.... but before that planning konon nak gi around kul 4 or 5 petang.... tapi memandangkan aku time tu pun still tersekat kat AntaraBandar... so apa kes.... :)


tup tup hangout first kat PakLi around 5.30ptg.... sempatlah meet si Ayu and husband di si Rafi serta si Mike.... rupa rupanya EnAdam baru ajhe selesai photoshoot scene "IbuMengandung" hahahah :)) so lepak lepak minum minum makan makan... tup tup asking either jadi or not nak photoshoot kat Pudu Jail.... as usual... jawapan ON...

so aku ngan EnAdam terus cargon ke Pudu Jail naik Arjuna... MyBooku aku tinggalkan kat area PakLi ja... so sampai area Pudu timing memang best... gelap... around kul 8mlm... perhhh.... memang rare...>:)


tapi aku tak pikir pun sangat about entiti semua ni... janji aku nak snap snap jer volleh.... walaupun dalam hati... minta lahh selisih dari tersnap unexpected photo... hahahhaha.... so kitorang pun snap snap lahh pic pudu jail ni... rupa rupanya belum 100% pun diruntuhkan... baru separuh tu pun sebelah area berhampiran TimesSquare...

hemmm..... aku seperti biasalahhh macam macam aku snap... sampai mangga pagar pun aku snap... wakkaka... peduli apa... tapi tak semua lahh aku sharing sini wakakka...:)) mana ada ruang aku try snap... antaranya bawah ni... ni aku snap di celah celah jaring pintu gerbang so nampak lahhh board BALAI POLIS JALAN HANG TUAH.... ;)

tapi time ni... aku actually ala ala ngeri ngeri gak... mana lahh tau tup tup ternampak entiti lalu depan lensa aku ke kan.... giler scare ok.... :-SS tapi syukur everything it ok... tak ada apa apa yang berlaku.... :)

sepanjang snap snap kat situ... ada beberapa message yang aku sempat capture... so korang lehh nengok lahhh.... aku rasa ni semua message tanda protest pada cadangan merobohkan bangunan bersejarah ni.... :-?


tapi... actually memang benar pun apa yang tertulis pada message atas tu... kenapalahh dorang nak robohkan Pudu Jail ni.... kenapa lahh tak dijadikan sebagai sebuah bangunan bersejarah... mean jadikan sebagai Muzium ke... sebagai salah satu pusat pelancongan ke.... lebih better..:-B

open to public... mean public boleh nengok actually mac
am mana environment dalam penjara kan... so sedikit sebanyak boleh memberi kesedaran pada kita... bertapa tak best nyer berada dalam jail ni... kan.... tapi entahlahh... purpose nak runtuhkan actually aku pun tak tau apa sebenarnya...

ada yang kata nak besarkan jalan... if nak besarkan jalan rasanya kalau runtuhkan separuh tu jer dah ok what... lain dijadikan muzium... tapi KL... jalan besar mana pun... bertingkat tingkat berapa lapis tingkat macam kuih lapis pun... tetap jammed kan.... hemmmmm :-?

kalau nak dijadikan pembangunan... atau tempat perniagaan... dammed... giler curse tempat ni... sure suey...... siapa lahh nak beli... hahahhahaha memang ada yang terbengkalai... dari dorang sibuk nak bangunkan pembangunan kat tapak Pudu jail ni.. baik dorang siapkan pembangunan yang sebelah Pudu Raya... yang aku rasa dari aku form 4 kot tak siap siap... choiiii sangat...[-(

hemmm entahlahhh... apa apa pun.... actually agak upset gak ngan keputusan nak robohkan pudu jail ni... tapi apakan daya..... keputusan dah dilakukan... hahahahha..... apa lehh buat.... tak tau lahh kalau tiba tiba dorang stop robohkan.... just robohkan separuh untuk besarkan jalan jer.... tapi mungkin tidak... just wish.... :P

begitulahhh citernyer.... after photoshoot kat pudu jail... aku ngan EnAdam meneruskan jalan jalan cari pasal area kota metropolitan yang bingit ni.... nak tahu apa cerita selanjutnya.... as usual stayTuned for next entry.... ;)

TakSangkaYer...:-t
.

2 ulasan:

sukahati berkata...

ko tak tinggalkan nota ker kat situ??!

KeMatZ berkata...

aku tak sampai hati nak menconteng kat dinding tersebut.... hehehe :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin