Selasa, 8 Jun 2010

BBQ with AntaraBandar Clix.....

.
as planning ngan clix finally.... sabtu lepas.... hari yang dinantikan pun muncul... bermula dengan berkumpul semua di area rumah CikNor.... around kul 10.... pada tentative kul 10... tapi well janji melayu... hahahah aku 1030++ gak lahh baru semua ada... :P

so around kul 11 kitorang gerak... dengan hanya menggunakan concept aku... redahjerrr...(walaupun pernah gi... but lupa lupa ingat) kitorang bergerak 3 kereta.... konvoi.... dengan mybooku sebagai leader... heheheh ;))

before terus ke bagan lalang... singgah sebentar mencari ais... untuk menambahsejukkan bahan yang akan dibbq kan... bila ais sudah diketemui... terus gerak... menuju bagan lalang.... first port ialahh pasar ikan.. untuk membeli ikan dan sotong.. :)


setelah apa yang dicari semua dah dibeli bagai... kitorang pun bergerak mencari port untuk berbbq.... setelah mengusha usha... finally aku decide just ke hujung belah kiri if kita mengadap laut.... so parking kereta... then aku menuju... cari tempat mana nak pacak khemah.... done... tempat port sama time aku berbbq with groupie team... :))

tapak dah dikenalpasti... sessi menaikkan khemah... perhhh... bawa 2 khemah... ala bukan untuk menginap pun... just untuk simpan barang... and coz ada budak kecik kan... anak si Aidil... so bila semua dah selesai.. punggah barang... susun apa yang patut..... bila semua done.. aku pun memulakan sessi photoshoot.... ;))

kali ni kitorang sampai ke area bakau bagai... photoshoot nyer pasal... hahahha so pelbagai gak posse kitorang buat.... hahahha... setelah penat posse bagai... kitorang pun kembali semula ke port kitorang untuk memulakan sessi bbq session 1.... :)

so bermula lahhh... dengan aku mengambil tugas menyucuk semua tongkeng ayam dengan lidi untuk dibbq ala ala satay... dammed memang menarik.... hahahha... selain tu untuk session ni.... just sosej, kentang dan beberapa ketul ayam jer kitorang bbq.... hehehehe :P

bila perut dah kenyang... mata mula lahhh dah berat... so ada yang lelapkan mata... ada yang duk meroyan mencari layang layang.... hahahha.... time ni... tiba tiba melihat laut yang tak berapa cara... sebab jauh semacam... bagai memanggil manggil.... so apa lagi... bedebushhhhh..... :))

lepas mandi... bersedia untuk menyediakan bbq untuk malam plak.. wow... kebetulan another team baru sampai.... heheheh :P tapi yang aku pelik... ada 2 budak ni... si Dean and Fahmin... duk korek korek pasir..... apa dorang nak buat..... :-?

sememangnyer dorang ini choii... dorang nak tanam aku rupanya... hahahha..... sioot jer.... lepas tu tak bleh blah... dah tanam aku dorang duk sajhe letak botol coke kan... bagi aku terliur... dammed... tiba tiba aku teringat time aku kena tanam kat pangkor... budak budak menghanjeng letak ice cream... siap suapkan gitu.... time tu ngan budak budak resident17.... :)

hemmm... selain tu... sessi menyediakan makan dimulakan... dammed memang menarik.... dah macam ala ala program chef wan tepi pantai pun ada.... hahahhaha :P kitorang sementara menunggu geng geng masak menyediakan jamuan... kitorang duk berdebush kali ke 2 nyer.... selesai bedebushhh..... gi bilas badan... then kembali... hidangan sudah tersedia... :P

sessi makan malam pun bermula... dammed banyak plak hidangan malam tu... hampir siap bawa pulang lagi.... tapi memang best..... macam macam ada... ikan.. sotong... ayam.... bihun.... nasi goreng.... twisties... erkk twisties.... pun ada... wakakkaka :))

selesai makan... bermula pula sessi photoshoot malam hari plak... kali ni lebih fun... hahahah memang best.... ;)

dah penat bergambar.... kitorang lepak kembali.... around kul 11 malam.. kitorang pun decide untuk pulang... so sessi mengemas bermula..... kemas kemas bagai... then bergerak pulang....

boleh plak budak budak ni ajak lepak mengeTEH di William... apa ada hal... on kan ajhe... bukan nyer esok kerja pun kan... wakakkak... so gitulahh kekdahnyer... berakhir... first event yang kitorang lakukan bersama team AntaraBandarClix..... SUCCESS....=D>

tak sabar plak menanti 2nd event kitorang yang akan diadakan on July... heheheheh.... so apa apa pun... stayTuned for next entry....kalau ingin tahu citer citer ngarut dari sini....;)

TakSangkaYer.... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin