Selasa, 18 Mei 2010

kisah di putrajaya......

.
sabtu lepas... pada awal awal plan aku... nak bangun seawal boleh untuk ke imigresen.... tapi finally kesiangan... lalu cancel... tiba tiba rasa sengal tak tahu nak buat apa...:-?

surfing... sempat chat ngan officemate.... then ntah apa mimpi setelah dipikirkan bagai... terus aku decide gi office... kebetulan material untuk job aku dah masuk... so adalah kerja nak buat... lalu terus ke office... :P

actually... aku sebenarnyer hari tu... waiting calling dari parent aku... ialah ikutkan ada majlis kat sri kembangan.... tapi sampai ke around 2 cam tak ada apa pun... sah... memang dorang tak nak susahkan aku.... hehehhe :) tapi aku ada kemushkilan lahh plak... :-? yang ni tak beria plak... cuba kalau cousin aku yang utara nyer majlis... tak kira majlis apa... bersungguh sunguh suruh aku join.. motif.... :))

ok abaikan issue atas.. just selingan... biasalahh karut mengarut dah melanda... ntah apa apa ntah aku type... so... around 3 aku decide mahu ke putrajaya... dengan satu tujuan... heheheh tak apa biarkan aku simpan apa tujuan nyer... kebetulan officemate aku mahu join... so kitorang gerak ke putrajaya....

sampai putrajaya.... bermulalahh cerita.... first.. aku kena park bapak jauh... kat PICC.... event kat arean presint 4, 3 dan 2.... area area Palace Of Justice lahhh kan.... ok.. nasib ada bas dan trem... ok aku kagum... perkhidmatan bagus.... imagine bas tu hanya bawa aku ngan member aku jer.. dari PICC ke JPN... perhh... curtlasstt tak... :)

then kat JPN naik trem... sampai kat presint 4.... bermulalah aku dah lost... benda yang aku nak nengok aku tak jumpa... jenuh kitorang pusing pusing... lorong seni boleh plak tersorok dalam bangunan apa aku lupa... abaikan... setelah bosan... so decide jejalan kat lorong panjang tu....


then kebetulan.. ada event tomoi... so layan sebentar... heheheh not bad gak... nengok dorang beraksi.... kemudian.... kitorang gerak... pelan pelan kayuh katanya... jalan dari hujung ke hujung... tak tentu arah... finally decide ke JomHeboh.... ahahahhah :))

jomHeboh seperti biasa... tak ada bezanyer.... booth semua lebih kurang jer.... so nothing special.... kemudian nengok kat booth lestary.... then sempat snap snap gambar.... layankan jer... apa yang ada di situ.... :P

kemudian... pusing pusing... teringat pada member gigih.. si NoraJoey... sms... tanya lokasi.... dapat jawapan sebelah booth hotlink.... ok... jumpa sembang sembang... sememangnyer dorang ni gigih ok... dari kul 10pagi dorang dah tercongok kat booth hotlink... motif.... :P (aku speku jer... jangan caya...;) )

ohhh... no wonder lahh dorang ni gigih... sebab ada TOMOK... wokkeh... no hal.... aku time tu dah mula sengal... tanya member aku.. apa plan... kebetulan ada SOFAZ malam nanti... so kitorang decide lepak jer... then cari tempat makan.... sambil tunggu showcase Hotlink.... :)

around 8.15 showcase dimulakan.... Tomok memulakan persembahan... oklahh Tomok perform 4 buah lagu... nanti aku akan sharing di next entry... tapi kalian boleh google kat youtube dah... semua dah ter-UP.... heheheh ;)

habis sajhe Tomok perform... giliran SOFAZ plak menghiburkan hadirin.... memang best... persembahan malam tu... aku plak memang layan band SOFAZ kira puas hati lahhh gak kan.... walaupun hajat utama aku ke putrajaya gagal.... atleast dapat gak layan band SOFAZ perform huhuhuhuh :P

di pertengahan persembahan SOFAZ sempat gak invite si TOMOK untuk perform bersama so ada lah beberapa persembahan yang mereka berduet.... bila aku nengok balik berapa video yang aku capture... dammed... banyak gak... 18 file.... hahahha... nanti aku sharingkan... seperti aku kata tadi.. actually sudah berada di youtube.... :)

habis jer persembahan SOFAZ... kitorang cargon.... jam around kul 1045.... ok... naik trem... pusing ke area depan masjid putra.... nak dijadikan cerita.... trem tu kemudian patah balik ke arah JPN... oklahhh memang haluan kitorang pun.... tapi ada gak beberapa penumpang yang tak tahu trem tu tak akan patah balik ke area bulatan depan masjid... tu... erkkkkk :-SS

ok abaikan... tup tup trem tu kata dorang just sampai arean bangunan JUSTICE OF PALACE.... then dorang sibuk nak ke petronas kejar masa untuk isi minyak apakah..... so kat sini aku dah mula nak mencarut... nak tahu kenapa.... imagine... aku kena menapak ke PICC dari JUSTICE OF PALACE.... perkhidmatan yang aku puji tadi di siang hari aku tarik balik...

kerana perkhidmatan itu tidak sampai ke malam... tanpa sebarang announcement.... sememangnyer lahanat sungguh..... so menapaklahh aku ngan member aku... ke area kitorang park... apa nak buat...:(

nengok.... kereta aku sebuah jer.... tapi actually ada gak 4 buah kereta lain... yang aku fikir dorang confirm kena jalan kaki macam aku gak.... kesian kan....

so kat sini aku dah decide if ada event macam ni kat putrajaya... then kena park jauh macam ni... kena naik shuttle bas bagai... better lupakan... confirm korang rasa terikat dan tak bebas... dan pada aku event macam ni memang tak sesuai dibuat di PUTRAJAYA... putrajaya sememangnyer hanya untuk kawasan pentadbiran jer....

sebab sebabnyer macam ni lahh parking bapak jauh... lepas tu... tak terurus...... better buat kat bukit jalil... parking pun tak lahh jauh mana.... tapi nak buat macam mana kan... benda dah jadi.. kalau aku tahu macam ni jadinyer... petang tu aku dah gi amik kereta aku and park area berhampiran.... coz time petang pak polisi dah tak tutup jalan plak.... pelik kan.... :-?

so gitulahh kekdahnyer cerita peristiwa yang aku rasa takkan aku lupakan... dan bila dipikirkan... kelakar pun ada.... =)) giler ko berjalan sejauh itu... tak pernah dibuatnyer... nasib malam... tak panas... kalau siang terik semacam... mahu pitam.... choiiiii :P

oklahhh as usual stayTUned for next entry... kali ni rasa berjela plak aku mengarut kan... hahahha layankan jer....:)

TakSangkaYer... :-t
.

3 ulasan:

Unknown berkata...

hahhaha..so sad...itu jerk mampu kau katakan..sib bek aku bertindak bijak petang tuh dgn pergi mengambil keta n parking kat dlm....sebab pak polici sudah tidak ada tutup jln..huhuhu

KeMatZ berkata...

choiii lahh ko...... pergi amik kereta tak ajak..... memang choiii....

Unknown berkata...

choi...aku ada msg ko ckp aku g amik keta...choii...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin