Sabtu, 29 Mei 2010

cokelat.... movie.... arabic food

.
bangun jer pagi tu.... aku dah rasa kebosanan.... maklumlahh cuti... tapi ko dah terbangun macam hari kerja... apakah.. lepas tu guling guling atas tilam pun tak leh lelap.... :(

so... surfing pun membosankan.... tiba tiba decide nak pi layan Buffet Chocolate kat bandar baru bangi... memang dah plan... before this ngan groupie... tapi biasalahh mcam acuh tak acuh jer kan... wakakka... apa aku merapu ni... mabuk cokelat ke apa... :P

so... bersiap... roger.. si EnFaizal dan CikLolly.... and the same time aku roger si EnDean... coz dia ada bilang mahu join... so... semua ON... so aku gi pickup EnDean and CikLolly dan terus gerak mencari destinasi.... dengan menggunakan concept redahjerr... finally kitorang sampai.... EnFaizal dah menunggu dia tak apalahh dia ada GPS... choiii... :P


sesampai jer... dah kelihatan banyak kereta parking bersepah ok... dammed memang betul meriah.... lepas tu kitorang pun bergerak lahhh masuk ke kawasan kilang yang aku lihat dah macam buglow orang kaya bandar baru bangi jer... :P

lihat lahh... ramaikan... adakah akan bermula rusuhan di dalam... wakakkaka... memandai jer mulut longkang ini berkata kata... wakakkaka..... so kena tunggu turn untuk masuk yek.... :)

bila dah masuk kat perkarangan bunglow tu... so bermula lahh.. sessi menunggu giliran untuk mendapatkan cokelat masing masing.... heheh.... tak perlu nak rebut rebut ok... masing masing akan dapat nyer... so tak perlu nak tolak menolak.... langgar berlanggar... mahupun tikam menikam... motif.... aku melalut.... :P

setelah beratur... tunggu giliran bagai..... finally sampai giliran aku plak... heheeh so ni lahh yang aku dapat.... ala ni just for testing jer.... kalau sedap beli lahh... tapi kalau nak lagi... sila beratur lagi... ;)

ada macam macam rasa.... paling sedap yang warna putih... pada akulahh... rasanya tu white almond kot... memang marvelous.... but paling aku tak bleh blahh.. black chocolate ke apa.. bentuk bar tu... serius pahit... wakakka.... tapi ada gak chocolate yang ala ala buah keranji pun ada... :P

so... dah puas makan sampai kenyang... belilahh sedikit... buat makan makan di rumah... paling tak bleh blah... CikLolly beli chocolate chili... motif... tapi serius pedas ok... cokelat ni sesuai untuk mengajar budak budak supaya tak suka pada cokelat... wakakka... :P

selesai kitorang mabuk cokelat... masing masing no idea and no planning... so sembang sembang... finally decide ke alamanda... sampai alamanda... banyak plak benda yang lain dari yang lain ada pada kat alamanda ni... maklumlahh aku memang dah berzaman ok tak ke alamanda.. so banyak aku tak ingat.... antaranya benda bawah ni...

apakah function tiang ni.... dan yang best.. diletak pada escalator yang naik jer.. turun tak ada plak... pada aku turun lahh lagi bahaya kan... heheheh... ntahlahh... tak paham... dan banyak banyak shopping complex kat sini aku jumpa benda ni... rasanya ada tak tempat lain... wakakkaa....:P

ok tu just selingan.... sajhe jer sentilkan dalam citer ni... so finally kitorang decide layan movie... movie apa...:-? ni dia...

Prince of Persia.... hemmm ok gak citer ni... nasib banyak aksi... almaklumlahh aku dah lahh kekenyangan makan cokelat... kena plak dapat sit bawah nooo ok... so.. if citer ni banyak berbual sure lahh movie ni yang nengok aku... :P

tapi cerita ni membuatkan terjaga ok... sambil ralat mengisi perut dengan kunyahan popcorn... hehehhe... pada aku cerita ni menghiburkan... dan aku syorkan korang tonton... berbaloi.... hehehe... nak review panjang.. aku malas... tapi tak apa.. kalian lehh gi ke blog member aku.. confirm dia akan review nanti.... sila ke sini yek.... MOVIE :P

selesai movie... ronda ronda kat dalam alamanda... finally decide nak cari makan... coz tiba tiba kelaparan melanda... then EnFaizal decide ke Cyberjaya... layan makanan arab.... heheheh :P

so... SABA' Restoran... menjadi pilihan... dan kitorang pun order lahhhh menu kitorang masing masing... hehehe.... aku order Roasted Chicken... not bad gak.... rasanya... hehehehe... walaupun pada aku.. sama jer.... hahah tiba tiba time makan teringat masakan nasi minyak abah aku... bolehh.... hahahha this year sure tak dapat.. coz abah aku beraya di SABAH.... :(

so... after makan tu... kitorang tiba tiba telah decide membuat kerja giler..... hahaha.... ianya semua berpunca dari teguran pada sambal untuk hidangan kitorang itu.... tup tup terus.... idea terpancul dari mulut ini... untuk membuat kerja giler....:))

nak tahu apakah kerja giler kitorang... as usual... stayTuned... for next entry.....;)

TakSangkaYer... :-t
.

4 ulasan:

Jijie Armidza berkata...

tiang kat escalator tu utk elak org bwk trolly naik escalator tu la....kan ada escalator khas utk bwk trolly....eeii...tu pun xtau...:-p

KeMatZ berkata...

oic... untuk bawa naik tak boleh yek... bawa turun boleh... motif... mana lagi bahaya naik or turun... :P

Jijie Armidza berkata...

yg awk tgk ni yg dpn food court/dpn parkson, kan.... kat situ, trolly cuma ada kat bhg bawah je..tu sbb tiang tu ada kat bwh je, so org xleh bwk naik...
klu escalator dpn carrefour, tiang ada kat dua-dua atas bwh sbb trolly ada kat atas bawah...
ada faham??

KeMatZ berkata...

macam lahh tak lehh bawa pusing troli tu ke escalator belah lain... hahahha.... choii... ada da jer..

motif... pasal ni beria nak debate.... heheheheheh :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin