Isnin, 9 November 2009

Xpedisi Menakluki Broga Hill.....

.
hemmm... kembali memblogkan diri... so planning untuk mendaki Broga Hill diutarakan oleh si Nany dan Sue.... hemmm mereka pun plan ajak aku ni.. yang kadang kala teringin join dorang mendaki sana sini... hahahha... so on jer... pada sabtu lepas...

so.. kul 4pagi jer aku dah berada di danau kota... jumpa Wan dan Sue... sebelum gerak naik myboo ku ke umah Nany.. selaku ketua xpidisi ini.... lagi pun xpidisi ni kitorang menaiki keretanya.. :P

so bila semua dah ada... 4.30pagi gerak menuju ke brogaHill... berhenti sebentar kat depan tesco mrr2 untuk meet member si Nany... Si Siti.... oh lupa selain aku, Nany, Sue dan Wan... another kawan Nany ada join si Kam.... :)

so terus menuju ke arah semenyih... aku yang tido just tak sampai 30minit... kerana duk melayan muzik muzik.. then lepak makan lagi... kemudian kat umah plak... boleh lagi housemate aku ajak layan drama korea... hamik ko.... nasib baik bukan aku drive...

so around kul 5.30 kitorang sampai gak kat kawasan sawit.. tempat untuk parking kereta... so... waiting another kawan Nany yang join.. iaitu EnAhmad.... bila dia sampai.. kitorang settlekan dahulu apa yang perlu.... setelah semua selesai....

around 6.30 juga baru kitorang mulakan pendakian... wahhh.. dan dan jer ayat... mcam nak daki Kinabalu.... hahahah :P

ya... berjalan kitorang meredah kegelapan... di dalam kawasan sawit ni... ya... torchlight amat penting ok... bila kitorang selesai redah kawasan sawit... kini bermula plak pendakian... area berbukit.. sini pun torchlight amat penting.... takut ada yang silap termasuk dalam gaung... erkkk :-SS

hemmm tu ada lahh gambar aku ketika aku berhenti berehat.. kerana terlalu penat dan rasa nak pitam... @-) dan yang best nyer lagi... member member aku semua dah jauh di atas... choii sangat... kalau aku pengsan sure dorang tak tau... :((

tapi aku gagahkan diri aku gak terus menuju ke puncak.. wah... bak kata pepatah... pelan pelan kayuh.... ohh tapi ni pelan pelan daki..;)) so bila aku mendaki punya mendaki akhirnya aku nampak cahaya.....

ya... sudah kelihatan puncak brogaHill.... :) dan kusangkakan memang itulahh puncak nyer.... so aku sempat lahh snap snap dahulu apa yang patut sebelum aku meneruskan mendaki ke puncak....

so bila aku sampai kat atas... member member aku semua tengah duk possing ok.... choii sangat tak tunggu.... sentap ok.... :(

tak kira... aku terus amik tempat aku... hahaha... sambil buat muka ala ala nak :-& boleh... :P dan aku ingat... situ ada ending pendakian... rupanya ada lagi 2 port ok.... choii sangat... ~X(

jadi teruskan ke another puncak yang kedua... hemmmm so kat sini aku dah mula nak cari port baring... boleh... heheheh seperti biasalahhh... poss ala ala berjaya menakluki brogaHill pun dilakukan... hahahahha... beria :P

so... member lain semua nak ke last port yang berbatu batu.. aku agak malas nak ke sana... so aku ngan wan just lepak at port kedua tu jer... sambil duk snap snap pemandangan yang sememangnya indah... syukur juga pada Illahi... kerana cuaca pada hari tu sunggu baik dan cerah.... ;;)

hemmm.. then sambil tu.. tunggu lahh yang lain untuk kembali semula ke port kitorang balik... so bila dorang dah sampai... kitorang pun meneruskan possing bagai.... ehhehehe :)

hemmm bila dah habis dan puas berpossing bagai... around kul 9 pagi baru kitorang turun semula.... tu pun sebab cuaca dah mula panas... heheheh.... jadi pack everything and jom gerak turun...

cehhh packing bagai konon... padahal just masukkan tripod jer... hahaha... so time turun.... pun aku duk jalan slow slow... tak tau kenapa.... hujung jari ni sakit plak... so tak lehh nak lajukan perjalanan.. jadi slow... dan akhirnya tertinggal... choii sangat... :P

tapi akhirnya sampai gak... kat bawah... hehehe look... jalan pun ala ala ratu... gitu... wakakka.. tak bleh blahh... :P... so bila dah sampai bawah... planning untuk ke mana plak...

jadi seperti dirancang.... planning nak ke Gabai... tapi finally kitorang ke Tekala ajhe.. coz lebih dekat.... hehehe... dan motif lahh ko nak mendaki gabai lagi... #-o

jadi bermandi mandian lahh kitorang kat situ... hahahha memang seronok.... dah lama aku tak ke Tekala ni.. sampaikan skrang nak masuk kena bayar rm1 seorang.... :-? hemmm....

so selesai mandi manda.... around kul 1.... kitorang gerak pulang... and then lastly fikir nak cari tempat makan... so sembang punya sembang singgah kat LookOutPoint Ampang...

perhh apa giler dahh... hari tu jer berapa kali mendaki ok... naik cramp betis aku... sampai phobia nampak tangga bolehh hahahha.... :))

selesai makan... terus pulang menuju umah Nany... lepak jap... transfer gambar bagai.... layan gambar jap... then terus balik... time balik.. hujan masyaALLAH... lebat ok.... aku duk risau tengah drive... tup tup tumbang jer pokok... tapi serius lebat.. nasib baik.. dah selesai xpidisi tadi....

so gitulahh citer nyer... balik umah aku terus pengsan sampai ke malam... hahahah.... tak bleh blah... tu lahh lama benor tak exercise.... hahahha padan ngan muka aku.... =D>

so stayTuned for next entry ok.... apaapapun memang best xpidisi ni... rasanya macam nak gi lagi jer... tapi tak tau bila... heheheh..... :)

*
groupies bila nak naik atas sana untuk photoshoot.... aku dah survey tempat dahh.... hehehhe :P

TakSangkaYer.... :-t
.

5 ulasan:

sukahati berkata...

wahh...masih tidak serik ntuk menawan broga lagi walopon telah ditinggalkan pitam sorang diri. Syabas!! :D

KeMatZ berkata...

harus nak buat comeback.... naik keatas tu sambil berlari... :P

nhanania berkata...

KEmatz : sampai hati u tinggalkan i sorg2 kat blkg tanpa air tanpa makanan tau..kecik hati i..

Sukahati : ala u ni..next time kite g ber2 jalan sama2 yer..xyah ajak diorg2 tuh...

KeMatZ berkata...

wah serangan hendap nampak....
choiii sangat kan.... :-?

HaZiFah berkata...

view chantek..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin