Isnin, 28 November 2011

Jejalan di Bandar Tawau

.
kembali memblogkan diri ... now nak citer 2nd day plak ... hari kedua plak si Adam sampai ke Tawau untuk menjalankan tugas beliau sebagai photographer perkahwinan ... wallawehhh dasyat tul member aku ni siap dapat job kat BORNEO lagi ... hebat ... :P

so around kul 10++ aku dah gerak ke Airport ... nasib umah aku just beberapa minit jer sampai airport ... almaklumlah airport terletak kat Balung kan ... hahahha ayat yang mesti si NoroJoey hangin kalau aku bilang itukan Airport Balung bukan Airport Tawau :D

so bila Si Adam dah sampai dalam keadaan selamat heheheh [tetiba teringat peristiwa time gi KK] nasib tak ada apa apa yang tak best berlaku ... terus aku bawa balik ke rumah aku dulu kat Balung ... rehat rehat sebentar ...

so petang around kul 2 macam tu ... kitorang gerak ke Bandar Tawau nak jumpa si bakal pengantin si NoraJoey ... actually another purpose ke bandar coz nak tau kat ner lokasi rumah pengantin ... so tak lahhh ralat sangat time hari event tu kan :)


so janji ngan NoraJoey jumpa kat one place ... dammed aku ni first time drive without my dad ke Bandar Tawau ... well dengan menggunakan concept REDAHH JERR ... finally aku decide cakap ngan Nora yang kitorang tunggu dia kat area tepi Laut kat Roundabout Todak ... hahahha cam kelakar jer kan ... serius time ngan abah aku pun aku rasa aku tak pernah lalu sini kot ... hahahahah mana jalan dah aku masuk aku pun tak tau :P

bila bersama si Adam si photographer ni harusslahh tipu kan kalau tak buang masa dengan snap snap gambar ... hahahha so sementara tunggu si NoraChoii ni sampai kitorang duk posse bagai ... tapi tak lahh aku tepek semua gambar di sini ... hahah overlahh plakk kan nanti duk tepek gambar posse jer kan hahahah choiii :P

bila si NoraJoey sampai terus si Nora ngan DeqSue naik kereta kitorang ... ohh si KTCats tak ada plak ... katanya busy jaga kedai di rumah .. wallawehhh businesswoman rupanya si KTCats .... :)

so bila sudah ada orang Tawau ... sebelum gerak ke rumah dia ... kitorang suggest untuk ke pasar nak cari Amplang ... motip belum apa apa dah nak cari ole ole ... tapi bila dipikirin bila lagi kan mau gi beli barang nanti masing masing busy bagai ... so gunakan masa yang ada ... :D

sampai jer di pasar tawau ... kitorang duk pusing pusing dulu ... mula lahh duk usha usha apa yang patut .... then mulalah membeli amplang kuih cincin dan apa lagi ntah aku pun tak tau ... aku tak tau since aku kerja kat AntaraBandar ni amplang ni dah macam satu benda wajib aku beli untuk dibawa pulang ke kota lumpur .... serius beb ... before this aku rasa aku pun tak tau apakah itu Amplang ... hahahahahhah :D

sempat lagi kitorang duk posse depan pasar ... motip sangatkan .... ehh Nora awat ko kecik sangat ni bila berada di tengah tengah ni ... hahahha so selesai beli amplang ... its time for me untuk mencari FM ... dammed ni pun another benda yang rasanya menjadi kegilaan kami warga AntaraBandar ... tapi tak semualahh clix clix rapat ajhe :P

tapi apa yang aku leh katakan ... tiada plak FM Tawau yang menarik hati ... kalau ada pun just tulis perkataan tawau dengan marker ... hemmmm itu kalau tulisan dia sudah hilang terus ko boleh bilang FM tu ko beli time ko bercuti di overseas ... hahahah :P

memandangkan aku FM tak ada sangat ... so beli keychain jer senang ... tu nengok kitorang duk pilih memilih keychain ... dan paling best kedai pakcik ni ... boleh plak dia suruh kitorang turunkan semua untuk senang kitorang snap gambar ... :-?

erkkkk pakcik kami mau beli bah bukan just nak amik gambar jak ... dalam hati aku perhhh sungguh baik hati ok berikan kebenaran turun kan just amik gambar ... kalau ada certain kedai tu ... walaupun kita membeli belum tentu boleh snap pictures .... tu yang kitorang terus memborong banyak banyak kat kat kedai pakcik ni ... layanan terbaik diberikan ... :P

selesai memborong ... kitorang pun terus pulang menuju ke rumah pengantin ... di Tanjung Batu Laut ... then lepak lepak kat rumah bakal pengantin ... dan yang paling best boleh plak kitorang duk lepak layan MISS UNIVERSE Malaysia
2012 ... hahahahha :P

selesai menonton baru lahh kami pulang ke Balung ... so as usual stayTuned untuk cerita seterusnya .... ;)

TakSangkaYer ...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin