Isnin, 8 Februari 2010

berMASKARA di edisi 19..........

.
hemmm dah lama rasanya aku tak mengupdate blog... bukan kerana apa.. maybe kerana tiada benda nak ku sharingkan... so ni aku kembali menghapdet blog aku yang aku rasa dah nak bersawang dah....:-O

so sabtu lepas... 6hb Februari... sekali lagi aku hadirkan diri ke Planet Pena untuk menonton MASKARA.... pada sesiapa yang still tidak tahu apakah itu MASKARA... sila ke sini...untuk mencari info pasal MASKARA.... so pada sabtu tu merupakan edisi ke 19 sudah...

dan kalau aku ingat ingat kembali... setahun sudah aku mengikuti perkembangan MASKARA ini.... tu pun bermula pada MASKARA 13.... yang memperkenalkan aku siapa lagi kalau bukan si CikSuKaHati lahh..

tapi untuk edisi ke 19 ni aku gi bersama CikArina... kerna CikSue ada larian di waktu malam... perhh dengar khabar dia menang medal... nak tau nantikan cerita pasal NiteRun Putrajaya di blognyer...:P

kitorang sampai ke Planet Pena around 8.15 macam.. sampai sampai terus masuk cari port... untuk dapat view menarik and make sure sebelah speaker bertujuan recording purpose.. ;)

persembahan dimulakan dengan si Dean Sham selaku floor manager malam tu... cehh ingat ni AF ke apa.... kira Dean Sham ni merupakan emcee malam tu... kalau sebelum ni biasa saudara Azzam kan... maybe saudara Azzam busy diluar.... mengira berapa banyak kereta yang masuk ke Planet Pena... :P

Dean Sham sempat juga bercerita mengenai kisah seorang yang tahu segala galanya.... padahal... heheheh :-? selepas ajhe Dean Sham... saudara Rain plak bercerita mengenai kisah Manusia ini berasal dari Alien... :-/ sebelum saudara Jonos Pelukis menceritakan tentang kisah Sindekit SolJah...

selesai Jonos Pelukis bercerita.... Jayzuan dijemput untuk menghiburkan hadirin yang mai.... Jayzuan telah mempersembahkan 4 buah lagu kalau tak silap aku... coz rasanya ada satu lagu jer aku tak capture... another 3 ada... as usual nanti akan ku sharingkan di entry akan datang....;;)

selesai Jayzuan memetik guitarnyer... break sebentar bersama kit kat... erkkk motif..:-? mana ada KitKat... meehoon goreng ada lahh hehehhe... :P

kemudian MASKARA diteruskan dengan persembahan dari negeri Cek Wan Kembang.... persembahan P.I.S.E.K..... menarik juga persembahan mereka dengan permulaan persembahan si Fadli... dan disambung oleh P.I.S.E.K....

selesai ajhe persembahan mereka... Wak Ismas Saring plak membacakan puisinyer... Wak Ismas merupakan insan paling senior malam tu ok.. dan telah menyampai 2 puisi kalau tak silap aku.. satu dalam bahasa jawa.... erkk... serius tak paham.... nasib Wak ada bagi translation ;))

hemm... lepas Wak Ismas menyampaikan puisinyer... giliran Cik Ana Raffali plak... menghiburkan tetamu MASKARA malam itu... ya.... Cik Ana kita telah menyampaikan 3 buah lagu... termasuk 1 lagu baru... yang baru saja beliau cipta... :x

selesai ajhe Cik Ana Raffali bermain guitar sambil dibantu oleh kawanya Pito.... sessi open Mic diadakan... bermula dengan bacaan puisi oleh Dr Ibrahim Ghaffar sebelum Meor mendendangkan 2 buah lagu dan diakhiri dengan bacaan dari saudara King Binjai....

maka berakhirlah sudah semua persembahan pada MASKARA edisi 19 itu.... oh lupa... pada edisi ini juga ada sessi rakaman dari channel 9.... dan rasanya untuk rancangan NASI LEMAK KOPI-O... so Jenderal Sindiket Soljah bro Sinaganaga dan Vovin telah ditemuramah.... perhhh.... taksangkakan... tahniah =D>

so... malam tu sempat gak aku rembat buku Siapa Kekah Bidan Sepiah? untuk dijadikan koleksi bacaan ku.... yang baru dilancarkan malam tu... dan pelancaran untuk buku tu dirasmikan oleh saudara PyanHabib... cool... ;;)

so begitulahh dah settle apa lagi pulang lahh.... so as usual stayTuned for next entry ok....

TakSangkaYer... :-t
.

2 ulasan:

sukahati berkata...

choi jer ckp aku dpt medal...oleh kerana aku tadapat....aku nak medal dr ko

KeMatZ berkata...

tak yek... bukan ko bilang ko dapat medal... hemmm... :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin