Sabtu, 20 Februari 2010

Andai Itu Takdirnya....

.
hemm... tak taulahhh kenapa since aku ke pameran KarangKraft last month... bila aku terangkat satu novel citer 9nyawa.... minat membaca aku kembali semula.... :-?

kalau dulu waktu time aku xtand zaman degree... memang aku pernah kemaruk duk membaca novel.... coz time tu... masa aku banyak terluang... almaklum... aku just amik 4 paper... kelas pun berapa hari jer.. so more melepak kat bilik... member ramai dah grad... hhuhuhuhu... :P

so.. time aku balik kg baru baru.... kebetulan... aku sajhe duk bercerita ngan anak buah aku si Ayeen... citer pasal novel... dengan tak disangka dia kata Mama dia ada gak beberapa koleksi novel Ramlee Awang Mursheed.... actually aku memang suka penulisan RAM.... dan novel 9Nyawa pun memang hasil penulisan beliau...

so... bila time aku ke rumah Angah aku... nak jumpa si MamaAyeen... MamaAyeen bagi aku novel ni juga...


katanya... dalam banyak banyak novel yang dia baca.... (buat pengetahuan kalian... MamaAyeen ni memang seorang pengumpul buku cerita... novel... bagai... yek... since aku kecik lagi... huhuuhuhu) kira novel ni yang terBEST pada dia... wow...

so aku amik jer lahh.... so bila dah kembali pulang ke bandar metropolitan.... aku tergerak untuk membaca... kebetulan.. habis aku kerja... aku tak tau nak buat apa... selain dari surfing and berfesbooking.... huhuhuh

ntah.... tak tau kenapa.... bila aku baca agak sukar untuk aku berhenti... di awal awal lagi dah mula tragis citernya... kira aku habiskan membaca novel ni take 3 hari gak lah.... :P

so now dah habis baca... apa yang aku leh simpulkan... betul kata KAKAK IPAR aku.... si MamaAyeen.... novel ni memang terbaik.... agak touching juga.... sungguh dasyat dugaan yang diterima oleh si Aleya.... kagum aku....8->

aku macam mengharapkan kalau Novel ni ada individu yang sanggup untuk dijadikan Filem.... wahhh pada aku mesti menarik jalan ceritanya.... kerana time aku baca pun aku duk bayangkan... macam macam... huhuhuhu.... over plak aku kan... tapi apa salahnyer kalau Novel ni boleh difilemkan.... betul tak... huhuhuhu :)

huhuhu... sebelum aku semakin mengarut.... aku sharing sinopsis yang terdapat di belakang novel ni.... kalau korang nak tau... korang lehh lahh clik kasih besar itu gambar..... kalau tak nampak gak... sorry to say lah... tapi korang still leh mintak tolong pakcik google..... sure pakcik google leh tolong... :P

oklahh... as usual stayTuned for next entry.... ok....

* Novel ni dikeluarkan pada 2008.... tapi 2010 baru aku baca.... huhuhuhu......

TakSangkaYer.... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin