Khamis, 12 Ogos 2010

trio trip..... 1st day....

.
kembali untuk sharing cerita pasal xtiviti aku.... wah... dan dan jer... macam ada yang kisah jer aku nak sharing ke tidak kan... but ada aku kisah korang kisah... huhuhh :P actually benda ni dah diplan sebulan awal dah.... dan kalau ikut perancangan awal kitorang plan on seminggu before this... but ada something yang tak dapat dielakan kitorang postpone seminggu....

apa apa pun minggu ni the last yang kitorang leh set before masuk bulan ramadhan... :) aku yang memang minggu tu kena bekerja on Saturday pun gigih apply cuti... apa nak buat.... no choice... hahahha :)) so seperti dirancang.... selepas subuh jer.. kitorang dah gerak menuju destinasi....


before sampai ke main point purpose trip ni... kitorang berhenti dulu breakfast kat RnR Seremban... walaupun pada mulanya mahu breakfast kat destinasi yang dituju... tapi si Khai ni gigih nak merasa Nasi Lemak kat RnR ni yang katanya agak popular... mana tak nyer ada yang sanggup dari KL turun RnR ni semata mata mahu pekena nasi lemak ni... :-?

so ikutkan lahh.. apa ada hal.. kitorang pun bukan rushing nak kejar apa pun... destinasi yang dituju tu bukan nyer akan hilang dari peta malaysia pun... so... singgah breakfast.... hemmm beria ni cari wish one... siap telefon member... finally jumpa... bila aku rasa.... tak ada lahh best mana pun... hahahha :)) aku rasa nasi lemak stingarden kg baru lagi best... huhuhuhu ;))

bila dah settle breakfast... kitorang meneruskan xpdisi ini.... susur kluar dari tol Senawang dan terus menuju Kuala Pilah... mengikut laluan kampung sememangnyer mendamaikan pemandangan ini.... huhuhuhu beria aku menaip ni... :P

around 10 pagi... finally... setelah aku nak masuk ke 3 siries ni... baru lahhh aku berjaya menjejakkan kakiku di sebuah bandar... yang namanye seakan akan nama ku ini... wakakka.. bezanye cuma bandar ni ada D.... aku tiada... hahahha Bandar Muadzam Shah, Pahang... :)

so kitorang pun pusing pusing nengok apa yang ada.... kat bandar kecil ini... finally decide mahu lepak mengeTEH.... pusing pusing punya pusing... then decide tuk melepak kat MM Melor Restoran... apa yang aku kagum ngan Restoran ni.... nampak jer macam cikai... tapi ada WIFI ok... kagum iols dibuatnya =D>

dan bertambah menarik lagi... hidangan roti canai dan roti telur dia.. sememangnyer terbaik.... huhuhu ntahlahhh maybe dah lama tak pekena roti canai melayu kot... kat sini duk pekena canaian mamak jer.... hahahha :)) bila dah semua selesai... kitorang snap snap gambar... so first mission kitorang completed.... ;)

next mission diteruskan.... dalam perjalanan.... tiba tiba terpikir mahu menyinggah kat Pekan.... so apa adahal.... ON.... tujuan nyer si Khai mahu mengimbau kembali tempat dia practical bagai....;) dan si Wahab plak kononnya mahu try pekena Murtabak Makasar... erkkk betul ke spell aku tu... abaikan.... but gerai murtabak ni tutup... dia open around 4 ke 5 petang gitu... kitorang time tu baru kul 1 lebih bagai... so hampa :(

then kitorang just pusing pusing melihat bandar Pekan... sambil snap snap pica... hahhahahha... tiba tiba tertimbul idea mahu pekena Nasi Air.... so gi lahh mencari... sekali lagi kecewa... :( tak ada satu pun kedai yang ada.... kebanyakkan tutup... so decide terus menuju ke Kuantan..... tup tup.... dapat idea.. :-/

tuuu diaaa.... duk pekena ikan bakar kat Tanjung Lumpur...=P~ so orderlahhh menu... main menu haruslahh Siakap Tiga Rasa.... dan Pari Bakar... nyum nyum...... selain menu lain... TomYam Ayam.... Sotong Masak Tepung.... dan Kailan masak apa aku tak sure... sebab semestinya sayur aku tak amik port.... huhuhuhu ;))

bila selesai... perut pun dah kenyang..... lepak dulu... kata orang kasi nasi itu turun dulu... turun ke mana aku pun tak tahu... wakakkaka kata pepatah lahh katanya... usah dipertikaikan... wakakkaka :) kemudian.. kitorang decide mahu melepak di tepi pantai.. dan Teluk Chempedak menjadi pilihan.... :)

bila dah sampai kat TC ni... apalagi... sambil menghirup udara sempoi sepoi bahasa dari Laut China Selatan.... sempatlahh kitorang duk menchuchi mata.... heheheh bila dah kelihatan batu batu yang indah di pesisiran pantai... bohonglahh kalau tak turun beraksi posse depan lensa camera kan... so... macam macam posse dilakukan... sememangnya heaven hari tu......

sampaikan ada member aku terasa panas jer walaupun time tu dia berada di dalam bilik yang berhawa dingin.... bila aku hantar mms mengatakan aku kini tengah berada di pantai Teluk Chempedak.... hahahhaha ;))


biasalahh bila dah penat... dahaga mula rasa ingin dibasahkan.... bila berada di tepi laut... sememangnya air kelapa menjadi pilihan... perhhhh.... sememanya nyaman... sambil pekena air kelapa... sambil melayan kenikmatan tiupan angin laut dan sambil melayan bunyi air yang membanting pesisiran pantai... wahhhh apa aku taip ni hahahhaha ;)

so timing dah menunjukkan around 7++mlm... so tiba tiba mula lahh plan nak buat kerja giler... kononnya mahu ke Kuala Terengganu.... dammed.... so try roger member member untuk bertanya.... berapa masa diambil dari Kuantan ke KT.... bila... dahh set set bagai... rasanya macam tak sempat jer.. dengan risau if sampai sana tak ada tempat nak menginap... almaklumlahhh weekand katannya.....

so finally decide mencari penginapan area Cherating... cari cari semua full house... then balik semua ke arah Kuantan... finally jumpa.... area apa namanya Pantai Balok tak silap aku.... ada satu resort nama BlackStoneResort..... checkin bagai... mandi segarkan badan... finally untuk merialisasikan niat kitorang untuk ke Ghanu gak... finally decide just ke Kemaman..... Ghanu gak apa... :P

yer.... just ke Kemaman... untuk mengeTEH di Kemaman Chendol Kopitiam.... lagipun waktu ketika itu sudah menunjukkan around 1030 malam gitu... selain pusing pusing bandar kemaman.... last decide mengeteh kat sini..... huhuhuhuh around kul 12mlm kitorang pun decide pulang ke resort untuk rehatkan badan..... ;))

so begitulahhh citernyer Trip Trio episode 1.... wahhh dah macam drama siries bagai ada episode bagai... so if nak tahu kesudahan cerita... or 2nd day nyer citer.... as usual... stayTuned for next entry..... ;)

TakSangkaYer...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin