Selasa, 12 Ogos 2014

Punca Rezeki

.
tetiba aku tertarik nak buat entry ni ... ntah kenapa ... semalam time aku duk drive menuju ke rumah ... duk layan radio ... tetiba ada satu topic ni agak menarik ... membuatkan aku tersenyum dengarkannya .. :P


kisah mengenai kajian kementerian nak tutup Facebook .. jadinya DJ ni pun openlah sessi pendapat dengan pendengar ... perhhh baru kajian jer ... tapi yang telefon semua meroyan katakan tanda tidak setuju ... hahahaha ... 

dan banyak alasan mengatakan yang Facebook tu tempat mereka mencari rezeki ... mean business online ... so ramai yang kata macam tempat pencarian rezeki mereka ditutup ... 

tetiba aku terpikir ... time issue boikot McD ... bukan main ramai kata .. carilahh kerja lain ... pada mereka mereka staff mcD ... yang gigih kerja situ kenapa ... banyak lagi kerja di luar sana selain dari McD ... then apabeza dengan mereka mereka yang jadikan FB sebagai tempat mereka mencari rezeki ... apa sudah tiada medium lain untuk buat business online ... :-?

tu lahhh yang aku tersenyum dan terfikir ... kita selagi tak kena pada diri kita ... senang kita kata ... cakap memang mudah ... tapi bila dah kena pada diri kita ... pandai plak nak meroyan meraban bagaikan ...

so bagi aku ... bagaimana respond pengguna Facebook ... sama juga dengan respond staff McD ... tentang issue yang mereka hadapi ... so kalau kita tidak berada di tempat mereka better kita diam diam sudah ... nak boikot ... boikot lahhh tak perlulahh nak caci cerca dorang bagai kan ... 

ntahlahh aku nak sembang panjang nanti tak pasal pasal ... aku plak kena smashh ... cuma apa yang aku leh katakan ni just pendapat aku jer ... terpulang pada kalian ... nak kata apa ... if korang tanya aku andaikata aku setuju ke tak FB ditutup ... bagi aku ... no bigdeal ... tak ada effect pada hidup aku pun ... kalau FB tutup :P


Peace No War ...

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin