Jumaat, 8 Ogos 2014

Kisah Boycott

.
tetiba aku rasa terpanggil nak buat entry pasal boycott ni ... ntahlahh walaupun pada mulanya aku macam malas nak amik port ... baik aku duk buat entry pasal ntah apa apa ntah aku kan ... tapi aku tak tau kenapa dan mengapa ... :-/

seperti aku mention tadi ... actually aku bukan kisah sangat pun dengan boikot boikot ni tapi bukanlahh maksud aku ... aku sokong depa apa yang depa buat ... tapi entahlahhh cuma aku rasa before this pun dah buat kot boikot boikot ni semua ... tapi sama jahhh ..

yang lagi menyedihkan cara boikot tu ... aduhhh sampai laaa ni aku rasa setiap hari ada ajhe issue cara boikot ni ... maksud aku ... sebagai contoh korang boikot McD ... boikot tak yah gi tu jer ... bukannya boikot dengan cara gi sana jahanamkan premis depa ... aduhhhh !!! dah macam hari hari plak korang ke McD tu kan ... 

tetiba aku rasa issue ni ala ala macam issue Cadburry ... macam hari hari ko makan cokelat tu kan ... sampai beria nangis nangis depan tv ... apakahhh ... ehh motip aku masuk kisah Cadburry ... hahaha Cadburry pun dah ada promosi raya bagaikan ... tu tak ada plak orang nak kecoh kecoh ... hahahha biasalahh sekejap jer tu ... :P

baru baru ni lagi aku nengok kat TV siap ada kesatuan beria nak suruh Jakim tarik balik sijil Halal setiap product tu ... perhhh dasyaattt usaha mereka tu ... tapi aku pelik gak ... perlu ker ... hemmmm tetiba aku rasa macam nak suruh jer depa ni untuk menangani issue ROKOK yang turut menjadi dilema di Malaysia ni ... kalau korang nak tau issue apa ... click sini ROKOK ... ini kalau ada yang kesatuan berani muncul depan kaca tv untuk citer pasal issue ni memang aku SALUTE lahhh .... ni aku duk nengok orang canang kat Media Sosial jahh .... :(

hal ni pun aku katakan sebab aku pernah terbaca kat sebuah forum ada yang comment ... " sibuk nak boikot boikot bagai tapi di tangan masing masing ada sebatang rokok " ... tetiba aku rasa macam hemmmm ... no comment ... hihihihihi :P

ntahlahhh ... bagi aku ... kalau nak boikot ... boikot lahh dengan bijak ... seperti yang dibincangkan dalam MHI pagi tadi ... ye dakk .. boikot tu abaikan kot ... bukan menjadi gangsterism ... :D

apa apa pun ... aku mohon maaf terlebih dahulu kalau ada yang terasa dengan statement aku ni ... bukan aku tak sokong boikot ni ... cuma bagi aku ... kalau nak boikot ... boikotjer lahh tak yah nak show off ... kalau korang show off bagi aku itu semua ... KLISE ... sorry to say :|

apa apa semua ni terpulang pada individu masing masing ... :D PEACE NO WAR

TakSangkaYer .. :-t
.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Yg penting cawan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin