Selasa, 5 Ogos 2014

Cerita Raya 2014

.
sembang pasal raya tahun ni ... sajhe jer aku nak sharing ... this year merupakan first time aku beraya sebagai Suami ... perhhh so for this raya memandangkan parent aku beraya di negeri bawah bayu so aku decide untuk beraya di rumah keluarga isteriku ... :D



well kira ni pun untuk kali pertamanya aku beraya di tempat orang heheheh satu pengalaman baru buat hidupku ... for sure ada banyak perbezaan sambutan raya dengan tempat sendiri kan ... tapi aku apa adahal ... layankan jer lahh ...

macam biasalahh lepas sembahyang raya ... makan makan juadah raya yang parent in law aku sediakan ... then sessi photo berlangsung ... tapi tu lahh gambarnya masih dengan adik ipar aku hehehhe ... insyaALLAH kalau aku dapat gambar tu akan ku sharing nanti ... :P

settle makan makan ... amik amik gambar ... maaf maaf each other kitorang pun mulakan jelajah raya hari tu ... beraya ke rumah sedara belah abah mertua aku ... :D

time beraya ni ... selain aku duk usha usha menu menu raya kat belah Perak ni ... yang menarik lagi untuk aku ialahh ... kitorang lehh duk nikmati buah buahan raya volleh ... masuk kebun ... amik sendiri makan terus ... perhhhh :P





jelajah raya kali ni ... kira sampai ke petang lahh juga ... aku pun kurang pasti berapa buah rumah yang aku attend ... hahahah maybe dalam 6 buah rumah kot ... perhhh memang naik sendat seluar baju melayu aku dibuatnya ... :P

cuma dalam 6 6 buah rumah tu ... aku memang tak dapat jumpa menu favorite aku ... ketupat pulut ... so aku more focus on lemang jer lahh jawabnya ... hahahah apa leh buat tempat orang ... gambar aku memang tak snap sangat ... segan gittuuu hahahah vollehhh ...

jadinya gitulahh kisah rayaku tahun ni ... and for 2nd raya aku ngan wife aku sempatlah juga gi nyinggah umah abang uda aku ... and memandangkan tiada apa apa plan after aku bincang ngan wife aku ... finally on 3rd raya aku decide untuk pulang ke SouthParkz ... :P

so kalau nak tau apa citer dia ... stayTuned for next entry ok ;)

TakSangkaYer .. :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin