Selasa, 5 Oktober 2010

Teater Tun Mahathir Muzikal ...

.
baru baru aku berkesempatan untuk menonton teater Tun Mahathir yang kini masih lagi dipersembahkan kalau tak silap aku sampai 9hb.... ni pun setelah di ajak oleh CikSue untuk gi menonton....:)

pada mulanya aku rasa malas nak gi... well... bila citer pasal pemimpin ni mesti citer dia tak berapa nak best... well mesti semuanyer ala ala baik jer.... sendiri mau ingatlahh kan.... hahaha but memandangkan price tiket yang kitorang dapat agak murah... so why not kan untuk melihat pementasan ini :))


so setelah menonton hingga akhir persembahan apa yang aku lehh katakan persembahan kali ni biasa jer dan ada kalanyer membosankan dan membuatkan ko mengantuk.... aku rasa ni paling teruk kot teater yang aku pernah nengok.... tapi tak tau lahh kalau CikSue kita punya pendapat... if dia compare ngan teater Tun Razak mana lagi teruk... tu kena tanya CikSue... hahahahhaha :))

pada mula persembahan, pada aku dah hambar dah... duk tunjuk clip video... dengan pentas sebesar tu kosong tanpa apa apa persembahan... if ada tarian ke apa ke pasti menarik.... so kitorang umpama gi menonton wayang plak...

babak pertama amatlahh membosankan.... dan pada aku ada jer beberapa plot yang rasanya tak perlu kot nak tunjuk.... sebab kalau nak tunjuk semua... tu yang jadi serabut... kadang kadang umpama tergantung.... dan ntahapaapantah....

but bila start babak kedua... barulahh ada sedikit menarik.... walaupun ada beberapa clip yang mengelirukan... membuatkan ko akan tanya.... aik kenapa itu dulu... aik awat benda tu..... hahahha ntahlahhh... :-?

another thing... kebanyakkan persembahan semua miming.... kenapa yek.... bukan kahhh normally persembahan teater muzikal seharusnya dipersembahkan secara LIVE.... ntahlahh.... no wonder pada aku PGL still the best teater dalam banyak banyak teater yang aku pernah tonton....:P

but dalam plot plot terakhir di mana persembahan lagu Perang Tari memang terbaik... ntah tiba tiba aku rasa suka dan gemar plak dengan lagu tu.... dan persembahan pun not bad..... dan seterusnya babak perletakan jawatan Tun... pun agak touching.... ni kalau Abg Ngah aku nengok sure mata dia akan masuk habuk.....(matilahh aku kena smack ngan dia kalau dia baca....:P)

satu pujian harus diberikan pada Isma Daniel yang telah membawa watak Tun dengan jayannya..... dari segi percakapan... cara jalan... memang sekali pandang tak tumpah macam Tun.... bravo.. =D>

so begitulahhh kekdahnyer.... ni pada mata aku sebagai penontonlahhh heheheh aku pun bukan nyer arif sangat dalam pementasan teater ni.... hahahhaha so just share pendapat jer..... so as usual... stayTuned for next entry ok....;)

TakSangkaYer...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin