Khamis, 1 September 2016

Laka Laka Plak

.
 

tetiba aku tertarik nak meroyan
kat ruangan aku ni
maklumlah ruangan ni pun
dah ala ala
sendu gak

tak tahu macam kamu boleh berfikiran begitu
tapi bagi aku
satu sajhe
bawa bawalah bercampur masyarakat
jangan hanya duk dalam
golongan atau level kamu
sahje

sebab bila kamu tidak campur
masyarakat
tidak berkawan dengan semua
peringkat taraf hidup masyarakat
ini lah akhirnya

kamu
meroyan tidak puas hati
membebel tanpa fakta
keluar statement apa apa ntah
sehingga terserlah kekurangan
kecerdikan kamu itu

ntahlah
bagi aku
pastinya mereka mereka sudah
melakukan kajian terperinci
sebelum mengeluarkan
statistik
kan

tapi tulah
seperti dibilang
sekiranya kamu tidak bergaul
dengan others masyarakat
mana kamu tahu
kamu cuma nampak
pekara pekara biasa disekeliling
kamu
pekara pekara sama taraf
dengan gaya hidup kamu
betul tidak

ntahlahh
aku bebel bebel
lebih lebih pun bukan dapat apa
cuma aku ni pun
sajhe sajhe meroyan
coz
tetiba dapat idea
untuk kembali
mengactivekan
ruangan ku ini

andai ada yang tidak boleh menerima
terpulang
negara demokrasi maa
kita berhak memilih
eehhhh !!

PEACE :)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin