Rabu, 26 Disember 2007

CutiKu Di Kluang..... Part 2

.
on Jumaat nye plak tak tau nak buat apa aku duk rumah ajhe melayan internet... sambil kacau member member aku yang bekerja .... heheheheheh malam plak kluar hantar anak buah aku semua balik rumah mak ayah dorang coz esok nye dorang nak ke rumah atuk dorang sebelah mak dorang kot....

dah hantar then dapat call dari abg sulung aku ajak mengeteh.... ajak abang second aku dia tak nak join... so aku ngan abang sulung aku ajhe lahh mengeteh... memang biasa dah kitorang berdua duk mengeteh sambil duk borak borak kosong.... tapi tempat port malam tu.... kat HALIMHARIS taman intan... perh service macam shial lembab giler..... tak sama macam zaman zaman aku belajar dulu time melepak service laju ajhe.. tak tau lahh kenapa skrang ni lembab macam shial.... dah maju kot.. biasalahh... ntah .... mengeteh sampai kul 2pagi.... boleh....

so on sabtu plak... abang abang aku ajak gi JB around petang macam tu... aku plak memang tak ada hal on ajhe.... lepas settle uruskan hal ngan ayah aku.... aku ke kedai abang sulung aku... then time tu abang second aku dah ada... tanya pasal planning malam tadi.. nak gi JB aku kata on ajhe.. depand on abang sulung aku lahh coz dia kan berniaga.... then dia tak kisah... dia kata tutup kedai ajhe lahh bukan selalu.....

so kitorang pun tunggu kat umah... sebab abang sulung aku nak tutup kedai bersiap bagai... aku sempat makan kerak nasi and serunding kiriman makcik aku dari sabah.... menunggu abang sulung aku mai... then ayah ngan mak aku balik dari bandar dan tanya kitorang nak gi mana... heheheheh aku jawab lahh nak ke JB... ayah aku tanya lagi.... nak buat apa.... aku ngan slumber ajhe... menjawab... nak cari awek... hehehehe....... then aku cover balik... sajhe ajhe jalan jalan nak gi KIPMART.... hehehhee....

abang aku sampai kitorang pun gerak.... naik kereta abang sulung aku... kitorang berlima... ke sana... sampai KIPMART... aku memang tak ada tujuan lain pun... selain membeli DVD.... hehehehhe hambik ko aku borong kat situ.. coz kat situ murah... hehehehe... lepas membeli... kitorang duk makan.... kat restoran situ.. sambil jumpa kawan abang aku yang berkerja.... kawan baik dorang pun.. sama sama membesar dulu... hehehehe ayah member abang aku ni memang kawan baik ayah aku pun... hehehehe... so sambil makan mula lahh dorang bercerita kisah kisah muda dorang yang hampeh dot com... aku gelakkan ajhe... heheheheheh

lepas dari KipMart.. kitorang ke Stulang plak... pekena MeeRebus... perhh makan lagi... ala bukan selalu.... then kat situ ada OTAK OTAK... perhh memang sedap.... aku ajhe makan 8.... heheheh abang abang aku kurang berminat ngan OTAK OTAK kenapa ntah... hehehhe... then lepas tu... kitorang gerak balik..... ke kluang... memang hari tu ke JB just jalan jalan cari makan betul.. cuma aku tambah cari DVD.... hehehehehhe......

ahad tak ada event sangat.... melainkan anak buah aku yang dua orang tu sibuk balik semula ke rumah aku... cuma petang tu aku keluar duk minum petang ngan 2 abang aku tu... sajhe ajhe kitorang kluar bertiga... borak borak.... sambil ngompat abang aku yang kat perak.. heheheh then bincang planning nak buat family day... pada aku tak ada hal... coz aku on ajhe... hehehe... depand pada abang abang aku ajhe.. coz dorang semua dah bekeluarga... mesti kena pikir betul betul kan... heheheheheheh

isnin plak.... aku cadang nak balik malam tu..... so pagi tu aku beria gi service kereta.... try call perodua... penuh... hemmmm so aku call abang sulung aku tanya kat mana tempat nak service kereta yang dia selalu hantar kereta dia... so dia suggest kat aku.... hantar kat bengkel Paul... hemmm hantar ajhe lahhh... then sementara tunggu kereta siap... aku ngan abang aku serta member dia... duk minum kat kedai kopi RailwayStation tapi cawangan bandar nye lahh bukan kat station keretapi..... perhh bapak mahal harga dia... service plak agak lambat... tak tau kenapa... padahal pekerja semua budak budak....

bukan aku nak cakap apa... coz petang tu plak aku lepak ngan ayah aku plak... coz ayah aku yang ajak kali ni.. aku ikutkan ajhe lahhh... so dua kali aku ke sana... nak ambil order punya lah lambat... nak kata tak cukup kakitangan aku nengok ramai ajhe pekerja... compare time kat tempat lama.... walau macam mana ramai pun service tetap laju.... hehehehehhe... ni harap uniform ajhe lawa.... sorry ye... kalau ada yang marah... aku just bagi pendapat.... hehehehehe "customer always right" kan... walaupun sebenarnya aku tak suka ngan motto tu... heheheheh

lepas lepak ngan abang aku... aku ambil kereta aku siap... service.... semua settle... so abang aku tanya balik bila... aku jawab malam ni kot... dia ala ala tak bagi aku gerak malam tu... coz dia nak ajak mengeteh malam tu.. dan suggest balik lahh esok.... mean selasa time krismas... so bila pikir balik.... aku pun balik lahh esoknye..... malam tu aku duk mengeteh ngan abang sulung aku kat ANIBISTRO kat tepi sungat area tapak rumah hantu kluang... yang kini dah jadi Pusat EON... hehehehhee.... turut join malam tu 2 anak buah aku yang suka menyentel ke mana aku gi...

seperti biasa lahh mengeteh memang akan sampai lewat malam kalau minum tak sah kalau tak lebih dari satu gelas air... hehehehe kul 2pagi gak lahh baru balik..... macam tulahh kan... sepanjang kat kluang... duk melepak mengeteh makan ajhe.... naik badan aku dibuatnya.... so pada selasa... around kul 1 petang.... time parent aku gerak ke JB coz ada kenduri kahwin... aku pun gerak balik KL... singgah jap jumpa abang sulung aku salam... and gerak....

jarang aku balik kl siang... heheheh tapi bagus gak... kalau aku gerak malam sure jammed macam shial.... heheheheh tapi time on de way balik tu... ada satu kejadian... tapi tak kena lahh coz aku rasa aku sempat elak... heheheh aku hampir hampir langgar tupai melintas kat highway... bolehhh area Alor Gajah.... kalau kena tu... sure dia jadi mangsa kedua kereta aku selepas Arnab time raya... hari tu... hehehehehehhe

so aku sampai PJ around 4 petang.... hemmm begitu lahh citer cuti aku... yang aku rasa diisi ngan aktiviti makan.... heheheheh.... so korang layan ajhe lahh ye...... nasib baik kali ni aku balik tak ada persoalan yang boleh membuat kan aku migrain bila mendengar nya..... heheheheh.... so tunggu lahh next citer.... tak ada idea nak citer pasal apa... hehehehehehe tunggu ajhe lahh kalau ada kan.... heheheheheh Selamat Menyambut HAri Raya Qurban and Merry Christmas.... pada mereka yang menyambut perayaan ini.....
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin