Ahad, 4 Mei 2008

Cuti Cuti Malaysia .... Sabah.... Part 1

.
29hb April.... kul 9.25malam.... flight Air Asia... AK5112.... dari LCCT Kuala Lumpur telah menerbang kami berlima ke destinasi yang telah kami plan untuk melancong sejak januari lagi... hehehehe... pendekkan cerita kitorang berkumpul semua di LCCT dan kalau ikut jadual memang kul 9.25malam flight berlepas... tapi aku memang dari dulu mushkil kenapa selalu ajhe tak punctual penerbangan kalau dari KL... hehehehe...

so naik ajhe.. kitorang pun dah set tempat duk kat belakang... mean second row dari belakang... so duk area belakang ni ko lehh dengar lahh si pramugari pramugari ni pop pet pop pet... berbual... heheheh.... dalam flight kali ni aku first time... ngengada membeli minuman and makanan... takyah nak complaint pasal harga ok... memang sedia maklum... hehehehe tp nak try gak... hehehehe... normally aku tido ajhe.. biasalahh ngan member memberkan... so order one Ribena and Oreo...

so sampai ajhe kat Terminal 2 Kota Kinabalu International Airport.. ambil barang barang kitorang then keluar... tup tup kawan kitorang dah tunggu.... si Zarini... bersama si Pach(Fazly).... 2 kereta ambil kitorang... heheheh.... then dorang pun bawa kitorang terus ke rumah Za... di Inanam... aikk bila minah ni pindah... bukan dulu duk Tanjung Aru ajhe ke...

sampai rumah si Za... lepak lepak.. oleh kerana dah around 2 pagi gitu kitorang tido ajhe... lahhh....then esok pagi... bangun awal... siap siap.... si Za ni boleh plak kluar... dan kebetulan ada plak orang mai nak repair rumah minah ni... dah orang tu ingat aku ni one of family.. maklumlah aku time tu tiba tiba ngengada cakap slang sabah... heheheh....

then si za pulang ajhe... dia bawa sarapan pagi... after makan sarapan pagi.. planning for first day apa ya... hehehe then kitorang pun planning.. mau checking dulu... letak barang semua then baru nak gerak ke Pulau...

settle checking bilik... semua... kitorang pun gerak... ke town dulu mau cari selipar lahh bagai... makanan lahh apa apa lahh yang nak dibawa ke Pulau.... settle tu semua.... terus ke Jeti...

Welcome to Jeti JESSELTON POINT... then kat situ kitorang buat keputusan nak ke PULAU MANUKAN.... hehehhe lehh tak aku nak inform... first time aku gi sabah.. aku gi Pulau... hehehehe boleh... wakakakkakaka... so perjalanan dari Jeti Ke Pulau just take 15minit gitu ajhe lahh....

hemmm sampai ajhe... tup tup kena lagi bayar RM3.... aku dah mula pening... dari tadi asyik ada aje bayaran dikenakan... bot lahh... terminal fee lah... life jacketlahh (kalau nak pakai utk snorkling)... kenapa tak disekalikan ajhe... ishh... ishh.. ni nak complaint ni....

so cari port untuk lepak... then letak barang semua... then aku apa lagi... dah nampak laut kan... terus ajhe lahhh berdebusshhhh... si Mally Ika and Alyn... dorang tak nak mandi... takut hitam kekdahnya... dorang just duk lepak... poss bergambar ajhe... nak bergambar tepi laut kat PD boleh.. wakakakka...

so aku pun snorkling... tapi still tak berapa best.. coz just kat tepi ajhe... pada aku snorkling kat TIOMAN gak the best... hehehe jangan marah ok.... so penat sudah.. aku lepak....ngan dorang sampai petang... aroun kul 3.... kitorang gerak balik ke Tanah Besar... heheheheh


so time perjalanan pulang ke Jeti... heheeh aku memang seronok naik bot tu... hehehe kesian kat IKA and ALYN... yang duk cover tak nak mandi kan... last last... ambik ko.... naik bot... mandi ko ngan air laut... akibat percikan air laut heheheh... thanx pakcik driver bot... eheheheh tu lahh DIVA sangat ok....

sampai ajhe Jeti... take taxi... then terus pulang ke Apartment... si Ika and Alyn dorang ke Centre Point.. jalan jalan Shopping.. aku Mally and Aleng terus balik Apartment... then siap siap... semua... order KFC kat Ika.. yang duk merayap kat Centre Point...

Around kul 7.30 malam.. si Za mai ngan Si Pach.. kali ada sorang lagi kawan si Za.. Jue kot.. namanya aku tak sure... dorang ni ajak kitorang makan kat Seafood Kampung Nelayan... apakah tempat ni.. best sangat ke... ehehehhee....


sampai sana ada selain makan stimboat... kami juga disediakan dengan persembahan kebudayaan tarian dari Suku Kaum di sabah... heheheh.... dan yang best.. kawan aku yang ala ala artist ni.. dua kali naik stage.. si Mally... sekali dia kena diberi peluang menyumpit belon.. dan kali kedua dia ngan aku naik stage... main tarian buluh tu... apa nama dia... heheheh aku memang tak reti main tu... wakakka... but pengalaman yang menarik beb.....

settle makan.. dorang ni ngengada ajak gi karaoke... ntah lahh kat mana ntah si Za ni bawa kitorang.. but karaoke dia nye tempat mmang menarik... cun... but.. lagu lagu dia.. astaga..... lama gila... tak ada lagu baru langsung beb... hemmmm apa lehh buat... aku siap tak ada idea nak pilih lagu... nahh.. ambik kau.. Lagu Ayam.. pun jadi... heheheheh......


settle ajhe karaoke around kul 1pagi gak gitu kitorang balik ke Apartment.. aku balik balik terus flat... tup tup tau esok pagi... so nak tau citer pasal hari kedua dan seterusnya... tunggu next part ye... ehehehhe aku duk godek gambar ni... hehehehe layanzz..

TakSangkaYe..
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin